Welcome to my site! thanks for visit mine
Husna Create World: i + u = love

30.10.11

i + u = love



Aku kembali bertenang selepas beberapa minit keluar dari panggung tersebut. Fatini, Nazrul dan Farhan bercadang mahu bermain bowling di tingkat atas.

“ Korang pergi dulu la. Aku bawa Hafna pergi makan dulu. Dia nampak pucat,” ujar Ziyad.

“ Eh. Awak pun pergi la. Saya boleh pergi sendiri nanti,”balasku.

“ Hafna, biarlah Ziyad nak teman kau makan,” saran Fatini.

“ Saya tak menyusahkan awak ke?” soalku.

“ Sebenarnya saya pun lapar ni,” bisik Ziyad di telingaku.

Aku tergamam dengan tindakannya.

Ketika sedang menikmati makanan, tiba-tiba Ziyad bersuara.

“ Hafna saya rasa macam pernah tengok awak sebelum ni,” katanya.

“ Eh. Sebenarnya saya pun rasa macam tu. Tapi mustahil kan?”ujarku.

Tanpa aku sedari, Ziyad menyimpan satu rahsia tentang aku yang aku sendiri tak menyedarinya.

“ Kita ni satu kolej ke?” soalku.

“ Ya. Saya sama course dengan Farhan,” beritahu Ziyad.

Sebaik pulang ke rumah, aku terus mendapatkan Fatini untuk meminta pendapatnya tentang Ziyad.

“Tini, kau tak rasa ke kita macam pernah kenal Ziyad tu?” soalku pantas.

"Cuba kau ingat betul-betul. Haa. Jap. Kalau aku cakap Ziyad tu adalah Afiq kau percaya tak?," ujar Fatini.


"Kau jangan la bergurau. Mustahil Afiq yang kita kenal masa form five tu berubah sampai macam tu." Aku tak dapat menerima hakikat sekiranya Ziyad yang aku kenal sekarang ni sama dengan Afiq yang aku kenal beberapa tahun dulu.

"Hafna, kalau betul lah Ziyad tu adalah Afiq, apa yang kau nak buat?" soal Fatini tiba-tiba.

" Kalau betul lah dia tu Afiq, maybe masa tu aku dah tak de kat sini," aku bersuara perlahan. Ternyata kata-kataku itu membuat Fatini mengerutkan dahinya.

"Apa maksud kau?"
"Tunggu dan lihat. Mungkin masa tu baru kau akan faham," sebaik sahaja mengeluarkan kata-kata itu, aku terus menguncikan diriku dalam bilik. Fatini hanya mampu memandang.
____________________________________________________________

" Hafna, bangun! kau tak de kelas ke hari ni? jerit Fatini sambil mengetuk pintu bilikku dengan kuat.

0 oo pengkritik:

 
Tempelate Designed by Lettha|Copyright-2011|Protected